T    L    U    Č    E    Ň    S    K   Á         D    R    Á    H    A
Železniční stavby mě zajímají, neboť jsou to poslední pomníky mizející
slávy českých (potažmo rakousko-uherských) železnic. Přece jen je trošku
složitější je likvidovat oproti odstavení a sešrotování mašin a vozů byť, pro
mne nepochopitelný český vandalismus a nevídaná lhostejnost vlastníka
objektů dokáže své. Začal jsem sestavováním stavebnic od proslulých
značek ( Faller, Auhagen, Vollmer atd. ). Ale přece jen mi vadilo, jak moc
je na těch stavebnicích vidět, že jsou to plastové stavebnice a hlavně,
jejich modely postrádají ducha českých železničních staveb. Tak jsem
se pokusil na modelu hradla ze stavebnice ( mám dojem, že to bylo hradlo
od Vollmera )o drobné úpravy a "vylepšení " vzhledu. Ale stále to nebylo to
"naše" české hradlo, byť se na naší železnici hrázděná hradla také vyskytují.
Pak jsem, v domnění, že se již doba, kdy začnu stavět vlastní kolejiště blíží,
pořídil stavebnici rotundy od Fallera a začal stavět. To byl poslední model ze
stavebnice, neboť jsem zjistil, že po dokončení modelu mi vetšina dílů v krabici
zůstala! Nahrazoval jsem je totiž díly vlastními z plastových zbytků, které mi
dali známi z reklamní agentury. A tak jsem další modely začal stavět po svém.
Podle reálných staveb, které jsem si vybral, nafotil a oměřil. V poslední době
se na trhu objevila spousta stavebnic LaserCut od českých výrobců, což řeší
většině modářů dřívější starost, kde vzít český sklad, nádraží nedo vodárnu.
Já jsem v tom tvoření modelu od začátku a po svém našel pro sebe zvláštní
kouzlo, možná je to kouzlo originálu.