T    L    U    Č    E    Ň    S    K   Á         D    R    Á    H    A

Železniční stavby mě zajímají, neboť jsou to poslední pomníky mizející slávy českých (potažmo rakousko-uherských) železnic. Přece jen je trošku složitější je likvidovat oproti odstavení a sešrotování mašin a vozů byť, pro mne nepochopitelný český vandalismus a nevídaná lhostejnost vlastníka objektů dokáže své. Začal jsem sestavováním stavebnic od proslulých značek ( Faller, Auhagen, Vollmer atd. ). Ale přece jen mi vadilo, jak moc je na těch stavebnicích vidět, že jsou to plastové stavebnice a hlavně, jejich modely postrádají ducha českých železničních staveb. Tak jsem se pokusil na modelu hradla ze stavebnice ( mám dojem, že to bylo hradlo od Vollmera )o drobné úpravy a "vylepšení " vzhledu. Ale stále to nebylo to "naše" české hradlo, byť se na naší železnici hrázděná hradla také vyskytují. Pak jsem, v domnění, že se již doba, kdy začnu stavět vlastní kolejiště blíží, pořídil stavebnici rotundy od Fallera a začal stavět. To byl poslední model ze stavebnice, neboť jsem zjistil, že po dokončení modelu mi vetšina dílů v krabici zůstala! Nahrazoval jsem je totiž díly vlastními z plastových zbytků, které mi dali známi z reklamní agentury. A tak jsem další modely začal stavět po svém. Podle reálných staveb, které jsem si vybral, nafotil a oměřil. V poslední době se na trhu objevila spousta stavebnic LaserCut od českých výrobců, což řeší většině modářů dřívější starost, kde vzít český sklad, nádraží nedo vodárnu. Já jsem v tom tvoření modelu od začátku a po svém našel pro sebe zvláštní kouzlo, možná je to kouzlo originálu.




DVOJITÝ DVOUKOLEJNÝ MOST



DVOUKOLEJNÝ MOST ZE DVOU STAVEBNIC KIBRI



MOST DVOUKOLEJNÝ OCELOVÝ



MOST DVOUKOLEJNÝ OCELOVÝ KOSÝ



MOST JEDNOKOLEJNÝ OCELOVÝ - NOCH 67020



MOSTY - OSTATNÍ